Wskaźniki kampanii Google Ads (konwersje)

Wskaźniki kampanii Google Ads - konwersje

Czym są konwersje Google Ads?

Konwersje, które uzyskujemy za sprawą kampanii reklamowych Google Ads są interakcją (liczoną), którą podejmuje użytkownik po wejściu w interakcję z reklamą. Czyli jest to każda wartościowa dla Ciebie czynność, którą wcześniej zdefiniujesz. Jest to jeden z najważniejszych współczynników służących do analizy i oceny prowadzonych kampanii reklamowych.

Jakie mogą być konwersje w Google Ads?

Określenie rodzaju konwersji zależy do tego jaki jest Twój cel biznesowy. Dla salonu fryzjerskiego wygenerowanie połączenia ze strony z kontaktem, dla branży e-commerce liczba i wartość zakupów w sklepie, a dla dealera samochodów może to być wypełnienie formularza z umówieniem się na jazdę próbną. 

Gdzie zliczać konwersje?

Do zliczania konwersji możemy posłużyć się panelem Google Ads, Google Analytics czy Search Ads 360. Warto pamiętać o tym, że w każdym z tych narzędzi będą pojawiały się różnice w raportowaniu danych, ponieważ każde z tych narzędzi inaczej zlicza konwersje. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest użycie panelu Google Ads i jednocześnie Google Analytics.

Zliczanie konwersji w panelu Google Ads

Konwersje w panelu Google Ads będą możliwe do śledzenia dopiero po wgraniu kodu konwersji i wgraniu go na każdą podstronę, z której chcemy mierzyć konwersję. W przypadku salonu fryzjerskiego wgranie kodu na stronie z kontaktem, dla branży e-commerce na stronie dokonania zakupu, dla dealera samochodów na stronie z wysłania formularza. 

Zliczanie konwersji w panelu Google Analytics

Ustawienie konwersji w Google Analytics jest bardziej skomplikowane. Żeby Twoje konwersje mogły być zliczane należy dodać cel (jest to określona czynność) lub skonfigurować model e-commerce. Następnie łączymy panel Google Ads z Google Analytics. W momencie gdy posługujemy się narzędziem warto zadbać o właściwie ustawienia całej analityki, aby wyciągać poprawne dane. To zadanie możemy zlecić specjalistom. 

Czym jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji jest to średnia liczba konwersji na interakcję z reklamą wyrażona w procentach. Dzięki temu dowiadujemy się ile procent osób ze wszystkich, które dokonały interakcji z Twoją reklamą, dokonało konwersji. 

Współczynnik konwersji = liczba konwersji ÷ liczba wszystkich interakcji z reklamą

Zakładając, że Twoja reklama uzyskała 90 konwersji z 1000 interakcji, to Twój współczynnik konwersji wynosi 9%. Nie musisz za każdym razem obliczać współczynnika konwersji dla Twoich kampanii, reklam. Możesz ustawić do w panelu Google Ads.

Dlaczego mierzenie współczynnika konwersji ma znaczenie?

Im większy współczynnik konwersji, tym Twoje działania są skuteczniejsze. Bieżąca analiza współczynnika konwersji pozwoli ocenić, które z Twoich kampanii/reklam są najskuteczniejsze, a które warto np. wyłączyć. Właściwa optymalizacja kampanii pozwoli Ci na obniżenie kosztów konwersji - pozyskania leada, sprzedaży produktu, wypełnienia formularza kontaktowego.

Jaki współczynnik konwersji jest dobry?

Nie ma jednej właściwej wartości współczynnika konwersji, który może posłużyć za wytyczne dla reklamodawców. Każdy biznes jest inny, każda reklama i strona docelowa również. Dla branży “A” współczynnik konwersji na poziomie 6,82% może być zbyt niski, z kolei dla branży “B” może być wartością nieosiągalną. Możemy czysto teoretycznie założyć, że (poza e-commerce) współczynnik 2% i poniżej tej wartości powinien być alarmujący. 

Należy pamiętać, że współczynnik konwersji nie zależy jedynie od reklam, a również od jakości strony docelowej, jej przejrzystości, od cen produktów i usług, od łatwości w dokonaniu zakupu.

Podobało Ci się? Chcesz więcej?

Tak też nazywa się mój marketingowy newsletter. Dostaniesz nie tylko powiadomienia o nowych wpisach, ale także dodatkowe, ekskluzywne materiały. Zapisz się!