Wskaźniki kampanii Google Ads (współczynnik CTR)

        • Czym jest współczynnik klikalności?

Współczynnik klikalności, czyli CTR jest to wskaźnik, który określa jak często użytkownicy, klikają w reklamę, którą widzieli. Dostarcza informacji na temat tego, jak na Twoje reklamy reagują użytkownicy, służy do określenia trafności targetowania jak i atrakcyjności samej reklamy.

Jak liczymy CTR?

CTR jest to liczba kliknięć Twojej reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń.

CTR = kliknięcia ÷ wyświetlenia

Zakładając, że Twoja reklama uzyskała 9 kliknięć i 100 wyświetleń, to jej CTR będzie wynosił 9%. Nie musisz za każdym razem wyliczać współczynnika klikalności, bo te dane są dostępne w panelu Google Ads. Wystarczy wybrać opcje modyfikacja kolumn, następnie Skuteczność i wybrać CTR.

Zrzut ekranu 2021-11-29 o 18.02.27.png

Dlaczego CTR jest ważny?

Gdy współczynnik CTR jest wysoki, wiesz że odbiorcy Twoich reklam uważają je za trafne. Reklamy odpowiadają na ich zapytania, potrzeby i są użyteczne. Analizując CTR możesz wyciągnąć wnioski na temat skuteczności reklam, słów kluczowych i produktów (mają swoje współczynniki). Niski CTR oznacza, że przyszedł czas na optymalizację lub całkowite wyłączenie/wykluczenie.

Jaki CTR jest dobry?

Ciężko wskazać jak powinna być minimalna wartość, którą możemy zaakceptować, a to dlatego, że współczynnik klikalności zależy od tego co reklamujemy i w jakiej sieci. W dużym uproszczeniu możemy jednak założyć, że:

CTR w sieci wyszukiwania na poziomie 3% powinien być dla nas mocno alarmujący. Przedział od 1% do niższych wartości oznacza, że kierujemy reklamy do nieodpiwiednich odbiorców. Te same wartości możemy odnieść do słów kluczowych.

CTR w sieci reklamowej często jest niższy niż w sieci wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że tutaj kierujemy reklamy do osób potencjalnie zainteresowanych, a nie odpowiadamy na bezpośrednie zapytania. CTR w sieci reklamowej na poziomie 0,5% będzie akceptowalny.

CTR w kampaniach video będzie jeszcze niższy niż w sieci reklamowej, można spotkać wartości od 0,20% do około 1%-1,5%. Użytkownik, który ogląda Video zwykle nie przechodzi od razu na stronę. Obecnie gdy pojawił się przycisk CTA w kreacjach na Youtube co znacznie poprawiło współczynnik klikalności na Youtube.

Nie ma jednego dobrego CTR. Wszystko zależy od specyfiki biznesu, oferty, kanału, w którym wyświetlane są Twoje reklamy. W związku z tym w przypadku biznesu “A” CTR na poziomie 5% może być sukcesem, ale w przypadku biznesu “B” reklamy bez problemu osiągają CTR na poziomie 20%. Z kolei biznes “C” osiąga CTR w wysokości 33%.

Wysoki CTR i brak konwersji

Na Twoim koncie na pewno są kampanie, reklamy, słowa kluczowe, które mają wysoki CTR. Może zdarzyć się sytuacja, w której masz wysoki CTR, użytkownicy chętnie klikają w Twoje reklamy natomiast nie ma z nich bezpośrednio konwersji. Zbyt wysoki CTR i brak konwersji może oznaczać, że ruch jest przypadkowy lub, że reklamy wprowadzają użytkowników w błąd i Ci po dotarciu na stronę docelową nie znajdują tego, czego szukali. Dlatego zwracaj również uwagę na konwersje, o których możesz przeczytać w osobnym artykule.

Podobało Ci się? Chcesz więcej?

Tak też nazywa się mój marketingowy newsletter. Dostaniesz nie tylko powiadomienia o nowych wpisach, ale także dodatkowe, ekskluzywne materiały. Zapisz się!